یزدفردا "
مریم مجتهد‌زاده رئيس مرکز امور زنان و خانواده در نشست مدیران و طلاب استان همدان :رئیس جمهور بارها این مشکل را مطرح کرد و از حوزه درخواست کرد که 6 هزار فارغ التحصیل را برای کار در آموزش و پرورش به عنوان مشاوران مذهبی معرفی کنند اما این کار از جانب حوزه صورت نگرفت

رئیس مرکز امور زنان و خانواده با اشاره به درخواست رئیس جمهور، از حوزه علمیه خواست که شش‌هزار فارغ‌التحصیل را به عنوان مشاوران مذهبی در آموزش و پرورش معرفی کند.
به گزارش یزدفردا   به نقل از ایسنا، مریم مجتهد‌زاده در نشست مدیران و طلاب استان همدان در سفر سوم هیات دولت به این استان، اظهار کرد: حوزه در حقیقت یک رسالت عظیمی را برعهده دارد و ما نیز باید از نظر فرهنگی در این زمینه کار کنیم.
وی ادامه داد: طلاب آگاهانه این مسیر را انتخاب کرده‌اند و به ضرورت موضوع پی برده‌اند و ما نیز باید با قدرت حضورشان را در جامعه فعال کنیم در واقع مشکل ما این است که بر مسایل کیفی تاکید نداریم و فکر می‌کنیم که دولت باید تمام کارها را انجام دهد در حالی که دولت همان مردم هستند.
وی با اشاره به بیانات رئیس جمهور در مورد طلاب گفت: رئیس جمهور بارها این مشکل را مطرح کرد و از حوزه درخواست کرد که 6 هزار فارغ التحصیل را برای کار در آموزش و پرورش به عنوان مشاوران مذهبی معرفی کنند اما این کار از جانب حوزه صورت نگرفت.
مجتهد زاده ادامه داد: ما امروز آمادگی دریافت اسامی طلابی که در سطح سه کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شدند را داریم تا بانک اطلاعات در این زمینه را تکمیل کنیم.
وی در مورد مصوبه‌های دولت عنوان کرد: از جمله مصوبه‌های دولت در مورد حوزه توسعه و تقویت برنامه دینی، قرآنی، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و توسعه و ترویج مراکز قرآنی است و نیز ایجاد و تقویت کانون‌ها، تشکل‌های قرآن و عترت، کمک به تهیه نرم افزارهای دینی، قرآنی و حمایت از برنامه‌های آموزشی و پژوهشی است.
وی با تاکید بر اینکه جنگ امروز ما جنگ نرم است، در مورد نقش زنان در این رابطه، گفت: همان طور که امام (ره) فرمودند زنان نقش موثری در جنگ، انقلاب و دفاع مقدس داشتند. پس امروز نیز باید به این فرموده جامه عمل بپوشانیم.
مجتهدزاده افزود: استان همدان افراد بزرگی چون آیت الله محمد بهاری همدانی را داشته که واسطه فیض بود و خانم بانو مجتهدامین که آیت‌الله نجفی از ایشان دستور‌العمل می‌گرفتند در واقع ما باید در مباحث اخلاقی نیز اسوه باشیم.
اعظم السادات فراحی، همسر رئیس جمهور نیز در این نشست، گفت: نیت دولت اتصال حوزه به جامعه است که باید شرایطی فراهم شود که طلاب مطالب خود را ابلاغ کنند.
فراحی افزود: طلاب علاوه بر تبلیغ بر مسایل کشور نیز حساس هستند و حوزه‌ها نشان داده‌اند که به وظایف خود آگاه هستند و قدم‌های درستی را در این رابطه برمی‌دارند.
اسماعیلی، مسوول واحد تبلیغ حوزه علمیه الزهرا(س) همدان نیز خواستار اجرای طرح‌های آموزشی در سطوح مختلف شد.
اسماعیلی در این نشست گفت: مشکلات حوزه علمیه ما، ساختمان جدید برای حوزه است، کاستی‌های فراوان در زمینه مکان و مسایل مالی، بحث نرم افزاری و مسایل پژوهشی در حوزه‌های شهرستان‌های همدان وجود دارد.
وی به مشکلات داخلی حوزه نیز اشاره کرد و گفت: تقاضا می‌شود بعضی از مدیرانی که در آموزش و پرورش هستند، فقط در حوزه فعالیت کنند و به بحث بیمه، ثبت سابقه تدریس، بازنشستگی و امور رفاهی رسیدگی شود.
اسماعیلی افزود: موقعیت شغلی طلاب بحث مهمی است که باید با توجه به بحث فرقه‌گرایی و بهاییت به آن رسیدگی شود.
وی در پایان گفت: اگر استحکام و بنیان خانواده با زن است باید به امر آموزش و تربیت دینی نیز به آن‌ها توجه شود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا